jenbnaarZAF.reismee.nl

Kaapstad op zaterdag

Zaterdag: bij het maken van het verslag is het me al gelukt om een ruime serie foto's te versturen. Vanmorgen weer vroeg op om om kwart voor acht als eerste groep bij de gondel van de kabelbaan naar de Tafelberg te staan. Het weer was wat twijfelachtig en kort voordat we zouden gaan, gingen kabelbaan ivm te harde wind weer dicht. Balen, want de kans lijkt nu verkeken. Gereden naar de Hout Bay en daar op een boot met hoge golfslag naar een Robbeneiland. Geweldig om te zien.Er lagen en zwommen er wel 500-1000. Voor de rakkers thuis nog een diertje gekocht en met de verkoopster op de foto gegaan. Daarna koffie en bij zeer grote uitzondering appelgebak.

Vervolgens de Tour langs de stranden met de hoge golven, gevolgd door een stadstour door Kaapstad, mrt extra aandacht voor het voetbalstadion waarin ook het Nederlands elftal heeft gespeeld. Te voet heeft Steve ons veel bijzonderheden over de binnenstad verteld en hebben we o.a. De bloemenmarkt,de Groenmarkt waar erg veel te doen was, een kerk en het parlementsgebouw van buitenaf bekeken de looptocht werd met het park afgesloten.

Ter afsluiting zijn we naar Signal Hill gereden waar vandaan we een prachtig uitzicht op de stad, de stranden en Robbeneiland hadden.

De Tourleiding trakteerde ons daar ook, ter afsluiting van de reis, opeen glas champagne. Om drie uur waren we terug in het hotel en om vijf uur zijn we met Tiny en Frans met de taxi naarheid Waterfront gereden. Wat een gezelligheid en erg veel restaurants. Het was ook extra druk ivm de vertoning van de WK rugbywedstrijd van ZA tegen Samoa, welke op een root buitenscherm werd vertoond. Heerlijk bij een Italiaan gegeten. In een dubbel zo dure taxi retour, daar de toegangsweg naar het Waterfront zo goed als dicht zat.

Dit is ons laatste verslag vanuit ZA. Morgen, zondag, om 9 uur de koffers inleveren, ontbijten en met de boot naar Robbeneiland. Einde van de middag op het Waterfront een afscheidsdiner,waarbij we ons zullen inhouden. Vroeg op de avond worden we naar het vliegveld gebracht en we vliegen om 23.25 uur naar Nederland, waar we maandagmorgen om 10.30 uur wensen aan te komen.

We sluiten de site thuis met een afsluitend bericht.

alvast bedankt voor jullie volgen en reacties.

Tot snel

José en Bert

Mieke Eisinger

Het zit er bijna op!, wat hebben jullie een geweldige mooie vakantie gehad, prachtige foto,s heb ik gezien van jullie. Van dag tot dag konden de volgers ,waaronder ikzelf jullie volgen en de belevenissen van jullie lezen!, bedankt Bert voor de geweldige weergaven. Ik denk dat er een goeie journalist aan jou voorbij is gegaan, misschien nog wat voor als je met pensioen gaat. Wens ik jullie een hele goeie reis toe en een behouden thuiskomst,groetjes Rob en Mieke

Josine

Geniet nog van de laatste dag morgen. Blij als jullie weer thuis zijn maar ook jammer voor jullie dat de reis er bijna op zit. Tot snel. Xxx

Ria

Leuk jullie te volgen. Geniet nog van de laatste dag en een goede thuisreis!??

Ellen

Fijne laatste dag en een voorspoedige thuisreis.
Het was leuk jullie te volgen op deze prachtige reis!
Groet ook van Maarten.

Marianne van Dam

Jose en Bert wat was het weer een geweldig reis,en prachtige foto's?Zover als een buitenstaander het mee krijgt heb ik er enorm van genoten.
Een hele goede terug reis en tot gauw.

Annelies

een hele goede reis naar huis .... van deze prachtige vakantie ...... tot snel

Gerrit en Clazien

Wat een geweldige trip. Intensieve dagen maar wat veel mooi's allemaal. Lekker nog een paar dagen thuis om filmpje in elkaar te zetten, foto's te selecteren of misschien fffff lekker niks te doen. Wij hebben van jullie verhalen en foto's genoten. Goeie reis naar huis en tot snel.