jenbnaarZAF.reismee.nl

Kaapstad en ruime omgeving

Vrijdag: Weer vroeg opgestaan. Prima ontbijt. Ik heb alleen toast op, maar het gaat een stuk beter. Het was de bedoeling om 8 uur de Tafelberg op te gaan. Helaas de berg is, zoals dit best vaak het geval is, ivm de laaghangende wolken gesloten. We hebben de komende dagen nog 2 of 3 kansen. Hier volgt het zeer omvangrijke alternatieve programma:

Kleine rondrit Kaapstad en havens

Het taalmonument in Paarl, waar we ook koffie hebben gedronken

Het weer werd steeds zonniger. Veel prachtige dunne wolken halverwege de bergen.

Bezichtiging wijnhuis en wijnproeven bij Fleur du Cap in Stellenbosch, José vond de rode cabernet sauvignon de lekkerste. Ik heb maar niet geproefd.

Rondrit door Stellenbosch, de tweede oudste stad van ZA

Winkelen in het centrum van Stellenbosch, een uur lang samen door leuke winkelstraten gelopen en getwijfeld over een kunstaankoop.

Busrit Stellenbosch richting Kaap de Goede Hoop met onderweg

Zowel op de heen als later de avond de terugweg een walvis gespot.

Lunch in Simonstown. Een heerlijk restaurant direct aan de haven, nabij de marinehaven van ZA. José kip en salade, helaas de eerste was niet gaar en moest oven. Bert chips en fish. Zonder baklaag was ie ook heerlijk.

De pinguïn boulders in Simonstown. Wel honderden van die niet al te groten lieve beestjes gezien. Veel op film en foto vastgelegd.

Cape Point ivm m'n heup met het treintje naar boven en terug. Prachtig uitzicht met het uiterste Zwpuntje van ZA. In de shop een ZAkunststuk gekocht. Hoe krijgen we het mee !

Kaap de Goede Hoop werkelijk het uiterste puntje. Groepsfoto gemaakt op enkele toestellen. Foto's grijpen we later. Wel zelf foto's gemaakt van afzonderlijk de mannen en vrouwen van de groep.

Bedankt Steve en Gert voor het prima aangepaste programma voor vandaag.

SUBWAY na de lunch van vanmiddag zagen we het niet zitten om in de stad te gaan eten en kozen voor de Subway naast ons hotel. het was heerlijk.

Direct een kaart voor het internet in het hotel gekocht. De verslagen van donderdag en vrijdag komen er aan. De foto's zal lastiger worden.

Wijnie

Alweer genoten van jullie verhaal en de mooie foto's.
Hopelijk is Bert weer opgeknapt om van jullie laatste vakantiedagen te genieten.
We wensen jullie een goede terugreis.
Het ishier nu ook goed weer.
Theo en Wijnie