jenbnaarZAF.reismee.nl

Naar Swaziland

Weer vroeg op stap en het Krugerpark uit gereden. Koffie gedronken op een winkelcentrum in Malelane koffiebar. Verder via Nelspruit onze weg vervolgd.

De grensovergang van Zuid-Afrika naar Swaziland vond als volgt plaats: bus stopt aan zijde ZA, iedereen uit de bus en naar grenskantoor ZA, na uitgebreide controle in de computer krijg je een stempel, waarna je ong. 150 meter niemandsland richting Swaziland loopt, daar het grenskantoor van Swaziland in, weer uitgebreide controle in de pc waarna een stempel wordt verkregen.

Het betreft het Koninkrijk Swaziland, waarvan de bevolking in oorsprong uit noordelijke Afrika komt. De lunch in de vorm van een buffet gebruikten we in een restaurant aan de Maghugadam. De koning van Swaziland heeft 220 kinderen en 110 vrouwen.

Oppervlakte ten opzichte van Nederland

Afrikaanse hutten Beheeve Mlilwane wildlife santurary

Groot verblijf met aangebouwde wc, wasruimte en douche

Voor het eten rondom het kampvuur gezeten met daarbij vier wilde zwijnen. Het buffet was prima' met daarna een dans van een dansgroep uit Swaziland. Op tijd in onze Bijenkorf en prima geslapen. Vandaag met de bus ong. 270 km gereden.

Linda

De grensovergang doet me aan Bosnië denken. Wat een gedoe hè. Geniet ze met zijn tweetjes

Gerrit

Vier wilde zwijnen als buffet. Behoorlijke kluif.